Koki pisze:Venom pisze:Co macie na mysli piszac "wydajnosc"? Chodzi o cisnienie jakie stawia ostatni tlumik czy jakas charakterystyke przeplywu ?
Nie znam sie na tym i chyba żle sie wyrazilem , chodziło mi o ciśnienie przepływu , to chyba ono ma największy wpływ na osiągi silnika
Dobrze napisales. Ja tez sie na tym nie znam za dobrze ale wiem ze w ukladzie wydechowym sa wazne 2 parametry:
- sumaryczne przeciwcisnienie spalin, czyli jakby opor jaki stawia caly uklad wydechowy, na chlopski rozum chodzi o to ile przytyka silnik.
- rozklad przeplywu spalin, dlugosci fal i ich umiejscowienie w ukladzie. Kiedys czytalem ze to wlasnie jest najtrudniejsze, aby fale konczyly sie tam gdzie maja sie konczyc, np. na wlocie do tlimika lub na koncowce wylotowej.
Koki pisze:Zastanawia mnie jaki efekt ( poza hałasem ) byłby po wyeliminowaniu środkowego tłumika , myślałem nad wstawieniem tylko Decatów Supersprinta i końcowego tłumika Eisenmanna.
Dobrze by bylo jakby efektem byl brak pogorszenia seryjnych parametrow

haha a tak na powaznie to trzeba by to zmierzyc na hamowni
Kudłaty pisze:Generalnie pisałbym się na całą resztę wydechu pytanie tylko ile miałoby to kosztować?

Zobaczymy jak powstanie pierwszy tlumik, a wtedy moze uda sie jakis zakup grupowy
